Helunafashion:Erilaisia harjoituksia voit tehdä kotona

Kuntosalit ovat täydellisiä lihasten rakentamiseen ja kestävyyden parantamiseen. Kaikilla ei kuitenkaan ole varaa liittyä jäsenyyteen. Siksi ihmiset vapauttaisivat jonkin verran tilaa kotona ja tekisivät siitä oman harjoitusalueensa. 

Tämä on hyvä vaihtoehto kuntosaleille, koska voit hikoilla mukavasti kotona. On kuitenkin tärkeää muuttaa harjoitusrutiinia silloin tällöin, jotta vältytään lihasten pysähtymiseltä ja tylsistymiseltä. Siinä tapauksessa voit lisätä nämä harjoitukset rutiiniin haasteen ja uutuustuotteiden saamiseksi:

  1. Voimaharjoitukset

Jos kuntotavoitteesi on laihduttaa, sinun kannattaa harkita voimaharjoittelua. Tämä auttaa rakentamaan lihaksia, jotka puolestaan ​​polttavat rasvaa prosessin aikana.

Lisäksi voimaharjoittelujen pääkohta on ylikuormittaa kaikki lihaksesi, kunnes ne väsyvät. Kun näin tapahtuu, lihaksesi repeytyvät, mutta ne kasvavat ja vahvistuvat palautumisen jälkeen. Lisäksi tässä on muutamia vinkkejä voimaharjoittelussa:

  • Varmista, että suoritat kaikki harjoitukset oikeassa muodossa.
  • Rajoita lepoaika 30 sekuntiin.
  • Syö tarpeeksi elintarvikkeita, joissa on paljon proteiinia nopeuttaaksesi palautumista
  • Valitse painot, jotka haastavat sinut suorittamaan kaikki sarjat
  1. Kestävyysharjoitukset

Kestävyysharjoitukset muistuttavat voimaharjoittelua, mutta ero on siinä, että ensimmäinen keskittyy ensisijaisesti siihen, kuinka paljon kehosi kestää monia toistoja pitkäksi aikaa. Tämän tyyppiseen harjoitteluun varustat itsesi kevyillä käsipainoilla tai painoilla raskaiden sijasta. 

  1. HIIT-harjoitukset

High-Intensity Interval Training eli HIIT koostuu intensiivisistä sydänharjoituksista, joita seuraa pitkä lepoaika. Lisäksi ajatuksena on antaa kaikki energiasi kaikkiin harjoituksiin, jotka haastavat kestävyytesi. Tämän lisäksi tämäntyyppinen koulutus suoritetaan yleensä lyhyitä aikoja, mikä on hyvä aikataulun tiukoille ihmisille.

  1. Callisthenics

Callisthenics ovat liikkeitä, jotka riippuvat kehon painosta. Se parantaa kestävyyttä, voimaa, joustavuutta ja koordinaatiota samanaikaisesti. Lisäksi tämä koulutus voidaan tehdä seuraavat harjoitukset:

  • Push-up
  • vedä ylös
  • Kuopat
  • Hanging
  • Burpees
  • Hyppynaru
  • Deep kyykky
  1. Yoga

Anna lihakset tauon elvyttää niitä jooga. Tämän avulla annat kehosi rentoutua samalla kun harjoittelet sitä joustavammaksi. Tämän lisäksi jooga auttaa sinua rauhoittamaan mielesi ja vapauttamaan stressin rytmisistä hengitysmalleista johtuen. Muista antaa viikossa yksi päivä tähän, jotta lihaksesi voivat levätä ja toipua.

Harjoitusrutiinin muuttaminen takaa tehokkaat tulokset. Joten sinun on tehtävä päivittäin erilaisia ​​harjoituksia kehosi haastamiseksi. Jos haluat tietää enemmän terveydestä ja elämäntavoista,verkkosivustolle siirry Helunafashioninaiheeseen liittyvää sisältöä varten. 

Categories: Blog